Jag blir så trött

När jag läser detta:
http://www.dagensmedicin.se/nyheter/2009/03/20/politiker-parkerar-gratis-/index.xml
Inte för att det sticker i ögonen, för det gör det utan att han har mage att säga att vi ska vara kloka. Jag vill aldrig börja jobba för landstinget, de låter oss jobba jämt utan att betala något vidare och sen ska vi vara kloka också, jag blir arg.

Och så till något nytt:
Bakgrund: Akademibokhandeln där jag har jobbat ett tag nu har skaffat sig en ny mediapoclicy. Tydligen ska vi inte få säga vad vi vill och vi ska inte få vara med i grupper på sociala nätverk etc. Det är procoverande att de ska inskränka i YGL nu när de säger upp massa folk. När de behandlar oss som boskap får vi inte säga ifrån. Därför kommer jag en tid framöver alltid att skriva något, som förhoppningsvis, är negativt för ledningen.

Till dagens: "vår" vd nämns alltid som att han har varit med och grundat Åhlens internetbutik.
En pinsam liten detalj är bara att den lade ner redan för många år sedan.

Nästa gång: Morgongåva-affären.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
adopt your own virtual pet!