Lördagsbestyr

Har varit jäkligt duktig idag och handlat bra saker för min lön.
Det blev en plånbok, ett täcke, en kudde, tre skivor, fyra böcker, två olika plåsterpaket och en lång promenad i stadens centrum.
Det var 70% rabatt på kuddar och täcken på Hemtex vilket passade mig perfekt eftersom det är sådant jag behöver. Har väl haft samma kuddar i några år nu och täcket har varit med så länge jag kan minnas, inte så fräscht kanske om man ska bry sig om sådant?
Imorgon är det bowling som gäller, redan klockan 12 så det gäller att vara uppe tidigt. Förhoppningsvis kommer fina R hit och förgyller min söndagskväll eller så får jag väl vänta tills någon bättre dag i veckan. Usch jag har egentligen ingen tid över numera ju, det är hemskt och jag beöver all sömn jag kan få. Hur kommer det att gå när jag lägger till lite jobb också?

För mig i tid.

I dag kom böckerna som jag har väntat på, jag fick även pengar så att jag kan betala dem.
Jag har varit på cd-rean och bytt en skiva eftersom det var fel skiva i, typ. Jag har haft morsan och Göran här, fick en bok. Jag har haft Rekåba här och vi pratade om livet och kramades innan hon lämnade mig för storstaden. Nu är jag mätt och har lågt blodsocker så jag får se till att trycka i mig en macka till innan jag går och lägger mig. Pär skrev om sitt "bibliotek" det skulle jag med vilja göra men det består bara av kurslitteratur till religionsvetenskap och pocketar, hur roligt är det liksom? Jag ångrar att jag inte har läst fler klassiker i mitt liv. Tänk vad mycket jag hade kunnat och förstått, om jag hade läst dem, som nu bara går förbi mig.
Jag köpte två pocketar på ärekfienden Wettergrens' pocketrea, först fick jag dock en bok som inte riktigt va som den skulle med vikta sidor osv så detär helt klart så att de har sämre kvalitet där.

I går halkade jag och slog mig halvt fördärvad på en gata i Göteborg, måste sett riktigt roligt ut. Jag började blöda så jag fick gå in till mitt jobb och plåstra om mig innan jag drog mig hemmåt för att invänta middag, efterrätt och sällskap.