Jag försöker också sluta.

Det verkar som att alla slutar med något. Jag har valt att försöka sluta med att äta godis. Idag skulle varit den första dagen om jag inte hade fallit för frestelsen och köpt en påse på Obs Bäckebol.

Köpte även en ram men när jag öppnade paketet visade det sig att glaset var trasigt. Känns inte så skoj att behöva åka tillbaks bara för att byta. Men den kostade 178:- som är en mindre förmögenhet för min fattiga plånbok.

Jag struntar i allt.

Det som jag allra minst vill göra är det jag mest av allt måste göra, hur skoj är det liksom?

Jag har ingen större lust att städa alls, det är varmt ute och jag har en bok som jag vill läsa. Jag gör allt för att fördröja tiden men nu måste jag ta tag i det. Allt blir säkert mycket bättre efteråt men det är långt dit.

Igår gick jag genom Götatunneln. Ska bli väldigt skönt när trafiken försvinner här i från.

Fredag i juni.

Har ägnat dagen åt att göra ingenting alls. Eller jag var på arbetsförmedlingen men hur svårt är det?
Sol var det ute och jag blev varm, det känns som sommar. Nästa vecka öppnar Götatunneln och då kommer jag att slippa alla som gasar på vid rödljuset och alla lastbilar som ska stanna vid rödljuset. Hela huset brukar kunna skaka ganska så bra när en lastbil med riktigt tung last åker förbi. Det kommer nog att gå och ha öppet lite fler fönster på natten också men trotts trafikflytten så lär luften vara lika avgasig. Vill man vara fin får man lida pin! När jag är gammal har de säkert uppfunnit något som kan rensa mina lungor.

Tack!

Det var riktigt trevligt i går. Att åka i skärgården, vindstilla, sol som gick ner och glada mänskor.
Jag kommer alltid att minnas det! Sen fick jag presenter och tack för att jag hade varit där, fantastiskt.
Tyvärr tog det slut för fort, det fanns många ögonblick då jag hade velat stanna allt och bara fått njuta. Jag hoppas att allt finns kvar och att jag kan ta fram det när det behövs.
Idag luktar mina fingrar kräfta men det gör ingenting, det är bara positivt.

Tack alla på Akb Nordstan för att jag fick vara med!

Union Carbide.

Jag lyckas vara nervös inför något så mesigt som en båttur. Klockan 19 bär det av när stora delar av min fd praktikplats ger sig av på havet. Vi kommer inte att åka så långt eftersom båten ska vara hemma 23 igen men man vet aldrig. Konstiga saker har hänt förr. Det kommer säkert att bli trevligt men jag tar med mig en jacka så att jag slipper att frysa iaf, det skulle göra det hela mindre trevligt.

Jag är inne i en youtube-period där det finns massor av roliga filmsnuttar att titta på. Union Carbide Productions
Cartoon Animal är den senaste filmen jag tittade på. Kul att se yngre versioner av Björn Olsson och Ebbot. Fantastiskt bra låt är det också.

Idag minns vi Billy Preston.

Som har dött efter några hårda år sen 60-talet.
Nu har all tre av The Rolling Stones klaviaturspelare från den gammla goda tiden dött.

Billy Spelar live:
http://www.youtube.com/watch?v=VizaIB-Wwx0

George Harrison från samma konsert:
http://www.youtube.com/watch?v=zj3tc0-ISEc

Billy på organ, kolla in Eric Clapton:
http://www.youtube.com/watch?v=wYe-85bRvcs



Tori Amos - Sparks

Det blir inte mycket bättre än så här:

http://www.youtube.com/v/qw4hSqFn5w8


Ensam idag.

Idag är jag ensam, men det är helt ok. Jag vet att allt snart kommer att vända, när mitt liv börjar igen. Jag har många dagar på mig att tänka över vad jag vill göra och hur jag vill göra det. Imorgon ska jag tvätta och får tid över till att läsa allt som jag har skrivit. På onsdag är det avslutningstur även om det inte är min avslutning som det är till för.
Har suttit länge nu och väntat på svar men jag får nog räkna med att det tar lång tid innan någon vet. Har inte några större problem med det just nu, något som jag hade för en månad sedan. Då löste allt sig, som det alltid gör. Nu vet jag inte hur jag vill ha det men jag kommer ändå att vänta.

Har sovit en massa de senaste dagarna. Har slutat på Akademibokhandeln så jag har mycket tid över till att göra sådant. Förstår inte hur jag ska klara mig, Jag längtade tills att jag skulle få vara ledig och nu känns det bara meningslöst. På onsdag ska jag börja att söka jobb, vad finns det att få nu liksom? Egentligen borde jag kanske se om det finns någon lokal kurs någonstans där jag kan lära mig något. Har kommit på att jag faktiskt vill tillbaks till skolan, att jag faktiskt gjorde rätt som sökte in. Får hoppas på att jag kommer in på något som jag kan orka med i några år. Sen vet man ju aldrig vad som händer på vägen men en utbildning är en bra början i alla fall.