Åååå mitt liv.

Idag är det tredje dagen jag är hemma och har lite ledigt, idag är det tredje dagen som jag är hemma och har lite ledit och som det regnar på. Det är helt sjukt. Jag har knappt varit ute på dessa dagar och jag känner att jag lika väl hade kunnat jobba och tjänat pengar. När jag jobbar mina två hela veckor i juli kan jag slå vad om att det kommer att vara sol och fint och bad. Jag gillar inte denna sommaren hittills och det beror på vädret. Jag bryr mig egentligen inte om väder förutom när jag blir blöt när jag är ute, det är bland det värsta som finns. Ganska högt uppe på listan bland immiga glasögon, fåglar som flyger lågt ovanför mitt huvud, folk som inte hör av sig när de ska osv. Fick mig en liten promenad idag, jag trodde det var uppehåll men det var det bara en liten pyttestund i början innan det blev lite större droppar för att sen när jag nästan vara hemma regna ganska så rejält.

Men nu är jag hemma! Jag har godis att äta och cola och dricka, det var nästan värt det.

Jag jobbar!

Nu är det sommarjobb som gäller. Sista dagen idag innan det är midssomarledigt i två dagar. Det behöver jag, är jättetrött just nu. Kommer att försöka ägna mig åt att sova så mycket som möjligt. Ledig fyra dagar i nästa vecka också innan jag drar till Skåne och semester, eller vad man nu kan kalla att jag har.

Fick G på min tenta i kristendomstolkningar och livsåskådningsfrågor. Känns ganska bra faktiskt men jag har en tenta kvar och det är lite surt, varför gjorde jag inte den när det begav sig?
En kollega läste det som jag hade lämnat in och det var pinsamt vad mycket olika fel det var i texten. Värst är alla ställen där man ser att jag har ändrat i meningen men glömt något ord. Nu ska jag iväg och göra dagens hårda jobb. 10-18 är dagens tider så det är inte så farligt. Igår jobbade jag till 19:15 och sista timmen var det inte mycket att göra som tur är.

Mitt nya liv

I dag börjar det stressiga livet. Jag går från att studera till att sommarjobba. Hur ska det gå? Tur att det bara är tre dagar denna veckan och tre dagar nästa vecka. Att vara student är mer eller mindre som att vara i en skyddadverkstad. Det ska bli lite skönt att få distans till det hela dock.

Det är varmt!

Det är varmt! Det är jättevarmt!