Allt är så nytt.

Igår ägnade jag mycket tid åt installera min ip-telefoni, innan jag förstod att det jag hade gjort var fel.
Sen tog det inte lång tid förens den var igång. Nu har jag inget mer med Telia att göra och min räkning blir förhoppningsvis lägre.
Jag har knappt märkt av att jag har bytt leverantör och till bredbandstelefoni. Det har ekat lite grand någon gång men annars låter det som vanligt. Jag har hört mycket negativt så jag hade kanske inte så höga förhoppningar, men som vanligt så läste jag väl bara det negativa eller så var det bara de negativa som skrev om det på BBB:s forum. BBB:s forum är fyllt av gnällspikar så jag borde kanske förståt det. Jag har aldrig haft problem med mitt bredband mer där finns det hur många som hellst som skriver hur dumma bbb är. Min teori är att det är de som ska ha massa konstiga program som ska snabba på nedladdningar och öppna massor av portar som får problem.
Igår så fylde jag år, 26 år. Det känns ganska bra men jag var jäkligt trött när jag gick och lade mig och jag sov inte speciellt länge så nu är jag jättetrött. Jag blev bjuden på Sazzi där de serverar italiensk mat, och riktigt gott var det faktiskt. På måndag blir det tårta på jobbet eftersom vi är minst fyra stycken som fyller år i januari. Jag har inte ätit någon tårta i år så jag hoppas att det blir en riktigt god tårta som är en smaksensation.


Min sista vanliga dag.

Jag ska försöka att hålla igen men det är verkligen inte lätt.
Igår såg jag på Harry Potter ,3, prisoner of Azkeban. Inte lika dålig som jag hade kunnat tänka mig men inte världens bästa film heller. Det gick väldigt snabbt och det saknades väldigt mycket vilket kanske är en självklarhet eftersom det är en jättetjock bok men inte så speciellt lång film.
Föresten så är nog inte boken så speciellt bra den heller.
Rockbjörnen har delats ut, men vem bryr sig? Det är samma visa varje år i AB, det står om hur bra de som vinner tycker att priset är eftersom det är folket som har röstat. Jag tycker det är lite tramsigt med denna självgodhet som dagens kvällstidningar gärna visar upp. Ett pris där Gyllene Tider vinner allt är helt enkelt inte bra. Sämre band finns men de ligger ändå där bland bottenskrapet och försöker göra något som säljer. Det märks att reklamradio och mtv/ztv är de som styr vad som vinner, det är inte ofta band som inte är med där kan vinna.
Nästa år ska jag ha min egen kampanj så jag kan vinna alla kategorier.
Igår var det även någon idrottsgala. Jag fattar itne varför skiten ska visas på tv för. Vem bryr sig? Sport är bland det tråkigaste som går att titta på. Att sen alla tv-kanaler väldigt gärna kan lägga om i sina tablåer när det är någon idrott som ska visas är skandalöst. Varför finns det inte något bra musikprogram i alla tv-kanaler? Livekonserter? Behind the music-saker? Det är sådant som är intressant, men det är väl för dyrt när pengar ska läggas på damfotboll eller varför inte curling, det är något som alla kan gilla.
Graven är det bästa programet just nu, kanske för att det är ett av få tv-program jag följer. Det ska bli riktigt spännande två avsnitt som avslutar fallet nu hoppas jag. Det är bra skådespeleri, spännande manus och bra personer så det är väl allt man kan begära?
Mtv:s misshandlade serie the Assisten med Andy Dick är något som någon svensk kanal borde köpa in, den har allt som bra tv kan erbjuda.



Min gitarr och jag.

Jag har börjat att spela gitarr. Jag var jäkligt kass de första dagarna
men nu är jag faktiskt lite bättre och jag kan några akord. Ibland går
det långsamt som när jag ska ta ett c men g och d har jag fått in
väldigt bra om jag får säga det själv.

Om jag fortsätter i denna takten så kommer jag att vara jäkligt bra på att spela om några år.

Det är i alla fall roligt att spela och jag ångrar att jag inte lärde
mig när jag var intresserad av att spela. Jag spelade bas i ett band
och jag sjung i ett annat trotts att jag egentligen ville spela gitarr.

I mitt nästa liv ska jag lära mig det direkt och inte hålla på att tramsa tills jag är 25 år.



Måndagar och onsdagar så jobbar jag. Det är inte speciellt viktigt
eller ens något betalt men jag gillar det jättemycket. Det är några
riktigt trevliga mänskor där och det är ovanligt att jag tycker
eftersom jag är folkilsk. Jäkla Zoloft som har förstört mitt sura jag.
Jag och Zoloft har varit tillsammans i ett år i dagarna. Det har varit
en trevlig resa och rätt så smärtfri. I dag var jag och köpte mitt
sista paket på frikortet, jag tror det är 3000+ jag hade fått betalat
annars. Det kommer att bli otroligt mycket pengar när jag väl slutar
men jag är glad att staten betalar.



Heartbeats är för övrigt en riktigt bra låt. Det tyckte jag redan när
The Knife släppte den 2002. Jenny Wilson ska släppa sin debutskiva på
Rabid records nu i april, ska bli riktigt intressant att se vad hon har
spelat in. Även Karl-Jonas kommer att släppa en soloskiva i vår och jag
hoppas verkligen inte att FFP har gett upp nu. Jag tror jag såg Per
Lager i saluhallen när jag var där och åt linssoppa. Fast jag vågar
självklart inte fråga något sådant, jag är alltid för rädd för allt.



Bara för att jag är den jag är så ska jag ha en bildbyline eller vad
det heter. Jag ska bli mer politisk och tråkig i framtiden och då
passar en sådan in så kanske jag kan få jobb på Aftonbladet. Det lär
inte spela någon större roll om de tar in mig där, allla andra ljuger
så mycket så ingen hade märkt om jag hade gjort bort mig.



En vanlig onsdag.

Jag har inte en aning om något, det är inte ofta jag erkänner det men idag gör jag ett undantag.
Jag är pretantiös och jag vet tyvärr för mycket för mitt eget bästa.

Idag var det arbete som gällde igen. Två och en halv timmas hårt slitande. Jag blir bättre och bättre på det för varje gång men jag har långt kvar till max. Jag ska gå på matlagningskurs/matlagningslärning, på tisdagar och det börjar första tisdagen i februari. Det ska bli jäkligt spännande och skönt att deltaga i något sådant. Jag vill verkligen utveckla mitt matlagande och bli bättre framför allt på vardagsmaten. Jag tycker det är skittråkigt att laga mat ibland och det beror på att jag inte kommer på något att göra så lite idéer är aldrig fel att få några.

Varför inte börja spela lite internetspel? Det har aldrig skadat någon och  de skapar någon timmas utfyllnad när man som mest behöver det.
Det första spelet är
Project rockstar  som är ett managerspel, inget vanligt managerspel där du får sköta om ett lag i någon sport nej här får du tala om får dina rockstjärnor vad de ska göra.
Det finns massor av saker att tänka på för att du ska få den efterlängtade guldskivan eller varför inte en platinaskiva. Spelet är inte svårt men skapar några minuters underhållning när allt bara är tråkigt.

Det andra spelet hade varit Hattrick men nu orkar jag inte skriva om det. Adressen är iaf  www.hattrick.org. Lycka till.

Nu orkar inte jag mer för jag är trött.