En sista dag.

Jag blir så trött på mänskor som inte kan tänka.
Det är ganska lätt egentligen, det är något som inte tar lång tid.

Men något som är intressant är att sossehatarna verkligen har satt igång.
Det är ett under att vi alla inte har drunknat om vi får tro dem. Fast vem vet? De mörkar ju.

Julen är över.

Ja då var julen 2004 över, men snart är det jul igen. Tiden går så snabbt nu för tiden så ett år är ingenting.
Jag har fått min 28":s-tv som är helt fantastiskt i jämförelse med min gamla.
Det är lite synd att text-tv:n suger men det är väl något jag kan leva med?
Surround-ljudet har lurat mig mer än en gång. Det låter verkligen som det är någon i min lägenhet när ljudet inte kommer framifrån tekninkens under måste jag nog säga :). Sådant hade vi inte när jag var liten.
Jag tittade på Garden State för några dagar sedan och det var en jäkligt bra film. Natalie Portman lär ju få en Oskar för hennes rollprestation. Hon var helt fantastisk och borde få alla priser hon kan få.

Jag har ätit massor hela julen men det konstigaste åt jag nog i torsdags. Då blev det julskinka som var gjord av vildsvin. Det har jag aldrig ätit förut men det var faktiskt riktigt gott. Mycket sötare än vanlig skinka och även mycket torrare. Säkert mycket nyttigare också eftersom de inte är fullproppade med antibiotika eller andra saker som jag tror att uppfödarna göder sina grisar med. Jag har haft riktigt trevligt i jul, något som jag inte brukar känna. Det är alltid stress och allmän ångest men i år har allt varit lugnt och faktiskt trevligt.
I går var jag hemma hos morsan där jag åt kalkon som blev någon slags brytning rent smakmässigt mot allt annat jag har ätit i jul.
Något som är typiskt för mig annars är att jag äter godis på morgonen i juletider. Det blir alltid choklad över och nu så här på annandagen så är det de äckliga bitarna som jag har ätit och det märks. Jag har mått skitdåligt hela dagen. Lite illa sådär och det är inte alls trevligt. Imorgon ska jag dock ta tag i livet igen och bli en bra mänska igen :).

Jag minns...

Det snöar här i Göteborg och har förvandlat stan till ett bomullsfällt.
Jag fick en minneskänsla från när jag var liten och det snöade ute.
Hur vi åkte i pulkabacken, byggde snöborgar, kasstade snöbollar och annat roliga möjligheter som snön ger.
Den känslan jag mindes var den när jag efter en hård dag kom in igen. Den blöta känslan den varma och svettiga känslan och den glädjen som fanns där.
Jag gillade kanske inte det så mycket då men nu när jag tänker efter så var det ganska roligt, jag är otroligt glad att jag gjorde det och skulle jag få chansen skulle jag nog välja samma ställe att bo på igen.
Jag var för övrigt i det området igen förra söndagen. Det var trevligt att gå runt sjön och få lite frisk luft. Jag har som tur är väldigt lätt för att vara osentimental när det gäller mina bostäder så när jag såg vårt gamla hus så kan jag inte påstå att jag brydde mig speciellt mycket. Trotts att de har målat huset och dörren grönt. Otroligt fult. Det finns inte speciellt många orginalare kvar där nu så det är en helt annan mängd med ungar som får göra allt det jag har gjort i det området.
De kommer att få lära sig att det gör jäkligt ont att få ett bär skjutet på sig med luftgevär, att det finns en jäkligt bra bana i skogen för att åka snowracer, att det går att anordna spjut- och cykeltävlingar på baksidan och att det inte är så speciellt mycket bättre på andra sidan.
Jag har massor av saker som jag inte tycker är speciellt bra men det tar vi en annan gång.
Jag såg på
Om barn idag. Där var det en tjej som hade ångest och som hade varit riktigt jävla sjuk som verkade vara en sådan jättefin mänska. Det kändes som helt fel att hon fick ångest och mådde så dåligt, hon var så fin. Hon lärde mig något som jag ska använda mig av.
Det som ångest har givit mig är kraft och istället för att använda den mot mig ska jag använda den så att jag kan nå dit jag vill. Det låter otroligt patetiskt när det skrivs så men jag förstår vad hon menar och jag vet precis vad det är som jag ska göra.

Lycka till.
Det behöver du.

Yes I'm here.

This is my english training blog.
I never write in english so I need to practise.
I'm just hanging around at home today, listening to my winamp and trying to be cool. Haha no i'm not cool but you can dream, can't you?

It's a gray day today and that sucks. I want to get out but thats not verry tempting. I'm probably gonna move to a warmer country in the future, thats what I need now after 25 years in cold Sweden. Some sun and a nice beach thats not to much to wish for huh?

It's time to sum up this year's events. Everywhere you you look theres a list of 2004's best records, movies, books, tv-shows and so one.
I'm a music geek so my list was suposed to be 2004's best music/albums, but (yes there is always a but) my economy made it impossible to buy all the music I needed and wanted. There is no list from me this year, isn't that special?
(hahaha talking church lady language). I was never able to buy more than probably five records and I can't even remember all of them right now.

If I can't do this list thing there is atleast one thing I can do, recomend some great music thats been released this year:

Silverbullit's Arclight. We've been waitning for three years and I don't think anyone is disappointed. This is one of my darkest albums and I don't my health is going to improve when i listen to it. I can feel the pain in my brain (hahaha that sounds good)

The Soundtrack of Our Live's Origin Vol.1 was a disappointment for me. There are som really great songs on Origin but I miss The Björn Olsson magic.
I know that he never will be a part of Tsool again and I think that's sad he has written some of my absolute favourite songs.