Jul i mitt hus.

Julen är snart över och jag funderar på vad jag ska gå och handla för mat att äta idag.
Jag har fått en grillpanna som jag funderar på att inviga med lite kyckling. Jag kan inte komma på något att ha till dock och jag är väl egentligen inte så glad i att laga mat. Jag har mer lust att bara ligga i soffan och klaga på att kroppen inte alls mår bra av att leva på choklad och fet julmat att den skriker åt mig att sluta med galenskapen att uppföra sig så här. Men nu är det över för detta året och jag har kanske lärt mig något tills nästa år som jag trodde förra året och alla år innan dess.
Det kommer nog som en överraskning 2007 med att min kropp behöver riktig mat och sömn.

Nu vet jag hur det är att jobba dagarna innan jul. Fantastiskt roligt men alldeles bedrövligt jättejobbigt.
Jag var så trött på julaftonen och i går men nu börjar jag faktiskt piggna till. Sen kommer jag nog att kunna bli lite piggare när jag får min lön i januari. Dit är det inte långt och då vet jag om jag kommer läsa religion elle om det blir något nytt. 8 januari är det väl som det andra antagningsbeskedet kommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
adopt your own virtual pet!