Fuckin 'ell

Just nu är jag ganska fast i Gordon Ramsay-träsket och säger fuckin 'ell till allt och alla. Väldigt bra uttryck. Fast jag har blivit helt förstörd och tänker "här skulle Gordon ha något att göra" de få gånger jag har ätit ute sedan jag började kolla på denna säsongen. Att kalla honom den elaka kocken är fel, han slår in öppna dörrar och säger för det mesta bara sanningar. Jag blir inspirerad att jobba i kök trotts att jag vet att det aldrig kommer att hända. Jag kan knappt komma på vad jag ska äta till middag men när jag gör något försöker jag att göra det bra. Gordon verkar vara en sådan chef som jag skulle vilja ha. Fast i längden hade det nog aldrig fungerat. Jag är för rädd för att misslyckas med att ha en gapande sak efter mig.

Det finns någon som har startat ett "nytt" parti och det känns bara så jäkla synd om henne/dem eftersom det är totalt misslyckat. Ska varenda kotte starta ett parti för att sen hoppa av och starta nytt? Rättshaverister finns det gott om som gärna hoppar på nya partier och styr dem dit de själva vill. Titta bara på Fi och deras konferans vilket jäkla kackel det var för att komma fram till politiken. Det känns som att de partier som sitter i riksdagen idag knappast kommer att bli fler till antalet snarare färre vilket är till fördel för de större som kommer att ta ännu mera makt. Det är intressant och se hur media behandlar nystartade partier beroende på vem det är som styr. Det gäller verkligen att ha någon som kan styra och ställe för att få journalisterna att intressera sig. Varför skulle annars en osäker mänska som knappt vet något få vara med i tidningarna. Jag vet inte om det är skvallerjournalisterna eller politikerjournalisterna som skriver om det men det hade varit ganska lätt att krossa mäniskorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
adopt your own virtual pet!