Städdag

Nu har jag väntat för länge så idag är det dags, jag måste städa. Har inte gjort det på några veckor och högarna av kläder, damm, disk, matrester och allt annat har vuxit sig för höga för att det ska vara hälsosamt att leva i mitt hem. Jag har super 10:at mitt badrum och ska snart torka av så att det blir skinande rent. Smutstvätt är på väg ner i korgen och tidningar och reklamblad ska slängas. Samtidigt försöker jag lyssna på Rolling Stones, kolla hur det går för mitt Hattrick-lag, skriva lite här och läsa vad som händer i världen. Det känns som att jag aldrig kommer att bli klar med detta tempot men jag tänker inte ägna mig helhjärtat åt städningen, det är inte jag.

Det bästa med att jobba i en bokaffär är att man får läseex och otroligt bra rabatter på böcker. Jag har massor av böcker som jag ska läsa, det lär räcka en hel livstid men samtidigt är det bra eftersom jag har tagit med mig saker hem som jag aldrig skulle köpa annars, så kanske kan jag hitta en ny genre som går att läsa utan att bli uttråkad? På tisdag är det fackinfo som gäller och jag får se vad jag kan lära mig då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
adopt your own virtual pet!