Blodsockerproblem, typ.

Jag har bytt lantustid, från morgonen till eftermiddag. Jag gjorde det mest för att inte lantusen ska lägga av under natten utan vid lunch istället. Men det har inte blivit riktigt som det var tänkt ännu. På morgonen de senaste dagarna har jag haft mellan sju och nio istället för vanliga som vanligen låg runt 6,5 som jag då tyckte var lite för högt. Kanske kan det vara så att jag har lagt mig med högre i tron på att jag ska klara natten bättre? Men detta är något jag får trixa med lite tills det har blivit bra, kanske ska jag höja en enhet istället för att sänka vilket jag också har gjort för att jag inte ska bli låg bara för att jag tar en promenix.
För övrigt så är min diabetesdoktor kändis (han har varit med i västnytt) och ordförande för någon diabetologförening. Det känns ganska tryggt faktiskt, han om någon lär väl kunna hur jag ska må bra.

I senaste nummret av diabetes stod det något om en bs-mätare som skulle kolla sockret hela tiden genom någon grej i underhudsfettet (eller hur det nu var) jag frågade min doktor om detta men det var inget han trodde var särskillt aktuellet och att det troligtvis skulle vara ganska dyrt. Det hade varit jäkligt gött att kunna kolla blodsockret hela tiden istället för att oroa sig (mig) om att det kanske är lite för lågt.

Jag har äntligen beställt den sladd till min ascensia contour så att även jag kan komma in i dataåldern och titta på grafik om hur mitt blodsocker ligger. Spännande hahahaha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
adopt your own virtual pet!