Maten är viktig.

Jag var och besökte min dietist idag, eller min och min men avd 122:s dietist, diabetesdietisten.
Jag lärde väl mig inget nytt men jag behöver inte vara så tveksam över vad jag kan eller inte kan äta, jag kan äta allt. Hon var trevlig och jag ska tillbaks och förhoppningsvis så har jag lite nya frågor då efter en hel sommars matlagning. Jag är faktiskt ganska hungrig just nu så det lär väl bli någon macka innan jag går och lägger mig.

Jobbig matlagning idag som gjorde att jag inte orkade. Varför kan inte jag umgås med folk som förstår mig? Jag är lite trött på att alltid bli obstinat bara för sakens skull.
Imorgon ska jag ta nya tag igen och hoppas på att allt bli bättre då, knappast.

Jag har laddat hem en jäkligt bra konsertfilm med Deep Purple, MK II. Den är från precis innan Machine Head släpptes 1972. Innan de blev galna och Gillan och Glover fick sparken.
Ritchie verkar vara i en värld för sig Ian Paice är en av mina favorittrummisar.

Läste något om Pink Floyd skulle vara med på Live Aid-konserten. Jag är väldigt tveksam att det kommer att ske. Waters lär inte vara med, Gilmour har väl inte heller någon större lust så då är det Mason och Wright och det blir inte Pink Floyd, men vi får se kanske står de alla fyra på scenen. Senast de gjorde något tillsammans var The Wall-turnén när Wright fick sparken men valde att spela som avlönad musiker (!). Sen stämde Water Gilmour och Mason eftersom han inte ville att de skulle fortsätta som Pink Floyd. Och där blir det krångligt när Wright blir medlem igen och Waters får alla rättigheter till The Wall. Låter jävligt krångligt och det är det säkert också. Det jag vill komma till är att jag tror på det först när jag ser/hör det.

Child In Time är en riktigt bra låt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
adopt your own virtual pet!