När botemedlet kommer

Så bland det första jag ska göra är att dricka riktig cola utan sötningsmedel.
Förra året vid denna tiden så drack jag säkert pepsi med is i och njöt men nu blir det pepsi maxi som inte alls är lika god.
Vad är det för skillnad på pepsi maxi och pepsi light? Båda finns i min affär men jag vågar inte köpa light eftersom coca cola light smakar riktigt illa. Jag vill ha riktigt dricka utan socker som smakar gott. Så länge aspartam och aseculfam k är sötningsmedlen så kommer inte jag vara någon storkonsument av drickor, som jag var förr.

Var på Apoteket idag och hämtade lite provstickor till min freestyle mini. Egentligen gillar jag nog min Ascensia contour bättre men det kanske är mest för att jag fick den först?
Passade på att köpa lite pollenmedicin också, jag orkar inte vara snuvig och kliig och nysig längre.
Hur mycket pengar drog inte clarityn in på sin medicin när de hade patent? Deras kostar 6 kr per tablett. Nu när patentet har löpt ut gör ett annat bolag samma tablett och säljer dem för 2 kronor styck. Billigt för mig men på Claritynföretaget är man säkert inte glada, kanske är det dags att ändra patentlagarna också precis som med upphovsrätten?

Kommentarer
Postat av: Emma

Skillnaden är att Pepsi max är godare ;) Har du provat sprite zero? Den smakar nästan som originalet faktiskt!


Jag gillade inte heller lightläsk i början.. Men, som med så mycket annat så vänjer man sig rätt snabbt! Nu tycker jag det är jättegott t.o.m... Iaf pepsi :)

Postat av: Michael

Jo sprite zero är väl helt ok, fast jag har alltid varit en cola-mänska och saknar verkligen att dricka riktig pepsi. Men vem vet tom en motsträvig maxdrickare som jag kanske kan lära mig att dricka det?

2005-06-30 @ 12:01:52
Postat av: Emma

Det gör du säkert... se till att den är riktigt kall bara :) Åh, nu blev jag ju sugen, och ingen cola hemma :(

2005-06-30 @ 21:40:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
adopt your own virtual pet!