Jag blir bara bättre och bättre.

Tränade idag igen, var några veckor sedan nu men idag tog jag mig i kragen och gick dit.
Egentligen hade jag tänkt att sova längre i morse men jag kunde inte somna om så det blev träning istället. Jag känner att jag måste öka lite för att få upp kondisen, blir ganska snabbt trött och seg.
Sen någon gång ska jag försöka att gå över till lite styrka också, inte för att jag behöver det men med lite muskler så kommer blodsockersvängningarna inte bli färre, säger de som kan.

Imorgon bär det av till Skåne och farsans hus. Det är lika bra att göra det och idag känner jag faktiskt för det. Stor skillnad från förra veckan då jag verkligen inte hade någon större lust att åka ner. Jag ska verkligen ta det lugnt i helgen och försöka sova så mycket som möjligt och äta gott.

Ibland drömmer jag om godisaffärer och massor av gott plockgodis. Jag förstår inte vad det vill säga mig eftersom jag faktiskt äter ganska mycket godis ändå. Men jag kan inte minnas att jag hade några sådana drömmar innan jag fick diabetes så det måste hänga ihop på något sätt.

Kommentarer
Postat av: Emma

Angående dina godisdrömmar - händer det möjligen nätter som du ligger lågt? Själv drömmer jag ibland om mat och då vaknar jag direkt, får då vet jag att jag har känning på g. Skumt.

Postat av: Emma

Hej igen! Vet inte riktigt var man ska svara på bloggarna egentligen, så det får bli här :)

Jag hade inte heller några nattkänningar i början, det har kommit efter hand. Har haft lite strul med att få till rätt Lantusdos, och särskilt jobbigt är det nu när jag försöker gå ner i vikt. Hur länge sen är det du fick diabetes?

2005-06-09 @ 22:28:19
URL: http://racas.webblogg.se
Postat av: Emma

För min del är det 1 1/2 år sen nu, november -03. Upptäckte ganska snabbt att nåt var galet, så jag gick inte ner så mycket i vikt som en del gör. Istället var jag konstant uttorkad, drack minst 5-6 l om dagen, kunde inte sova pga kramper i benen, okoncentrerad...

Själv då?

2005-06-10 @ 08:26:49
URL: http://racas.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
adopt your own virtual pet!