På väg mot döden?

Jaha då var man på väg nu då? Enligt tv 4 så har jag mellan 18-25 år innan komplikationerna kommer göra mitt liv ganska tråkigt. I bästa fall kommer jag alltså att bli 50 år innan jag får någon följdsjukdom? Inte för att jag tror så speciellt mycket på vad de sade eftersom min sköterska och läkare har sagt helt andra saker till mig och hur jag kommer att klara mig. Det känns ändå tråkigt att se ett sådant program där de talar om hur dyrt diabetes är för sjukvården och att det snart bara kommer att gå pengar till att hålla diabetiker vid liv. Nä det är inte så mitt liv ska se ut, jag har redan varit sjuk för mycket och jag har inte tid med att tramsa med sjukdomar längre. Diabetes är en resurs och inget hinder, jag är glad för att det var jag som fick sjukdomen för då kanske det finns någon som kan visa de jävlarna att man inte måste ha ett liv med syntade stråkar i bakgrunden och snyftningar bland publiken. Hon tanten som var blind visade att det faktiskt går att vara glad trotts blindhet och massor av annan jävulskap.

På onsdag börjar mitt "nya" liv eller en återinvigning kanske jag ska säga, då ska jag börja sysselsättas på riktigt. Det ska bli så jäkla skönt att ha något att göra och framför allt ska det bli roligt att träffa lite nytt folk. Förhoppningsvis så kommer det att vara vettiga mänskor som INTE har massa ångest och skit, den biten har jag avverkat.

Vecka 34 bär det förhoppningsvis av till Skåne och Hammenhög igen, det blir nog en veckas härligt latande i Skåne om allt går som det ska och att jag faktiskt kan bli ledig min andra vecka som arbetare :) Fast det kommer inte bli några större problem eftersom jag nog är sjukskriven hela augusti ut om jag inte minns helt fel. Jag kommer att åka in till Malmö också någon dag. Senast jag var där blev en man skjuten på förstadsgatan och en lägenhetsbrand i närheten av henne jag var hos så jag borde kanske inte åka dit, det verkar bara ske massa jäkelskap där då :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
adopt your own virtual pet!