Trött så trött jag är så trött.

Tråkigt, tråkigt men varför måste jag betala min el innan jag har använt den? Eller vänta nu det är ju så allt köpande fungerar. Det är inte många saker man får innan man har betalat för det. Jag stör mig dock på elen eftersom det är två fakturor som kommer, en för nätet och en för elen, Varför? Göteborgs energi äger ju plusenergi ändå (iofs ihop med vattenfall) så de borde kunna organisera något som gör att jag får det billigare och på en faktura. Nu har det iaf varit en period när de inte har ringt och talat om för mig att jag kan få såååå mycket billigare el. Varje gång säger jag nej och då tycker de att jag måste motivera mig. Som att jag är skyldig den som ringer mig något. Ett nej är ett nej, fattta. Typ. Kan jag inte bara få vara i fred? Igår hade jag vunnit en solresa som någon robottröst talade om för mig. Jag hörde inte många ord innan jag lade på. Det är andra gången som jag vinner och det är konstigt att de inte hör av sig och säger åt mig att ta den jävla resan någon gång. Jag skulle hellre vilja att det var pengar så att jag kan göra vad jag vill men de kommer aldrig att vara så de kommer alltid att äga mig. Trodde någonstans att det skulle bli bättre med åren men någonstans gick något galet och jag kom efter, nu är det tid att betala och jag gör allt för att glömmas bort. Min plan är ganska enkel och första steget är att vara med och göra chokladtårta på onsdag. Det är en bra dag då jag fyller 27 år, jag har aldrig trott att jag ska bli så gammal jag ska alltid vara ung ju. Nu är jag bara trött och grå och vill bara sova.

Min ersättningsmp3-spelare fick jag i går och den fungerade inte alls. Kan inte föra över några låtar till den och plastfodralet passar inte. Jag hoppas att jag kan få byta den mot någon som jag väljer istället. Jag hade en sådan fin röd och det är synd att den gick sönder för den hade allt. Min bästa vän i nöd och blåst. Imorgon kommer jag nog att få vara hemma och sitta insnöad, hoppad det! Då ska jag sova. Fattar inte varför något som är så skönt och trevligt (sova) inte kan få vara något som det är mer av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
adopt your own virtual pet!