Toppen.

Jag har oftast mina bästa tankar innan jag ska sova, det stör mig. Då kan jag inte skriva ner dem och såhär dagen efteråt så har jag glömt allt som går att glömma. Igår var jag trött, idag är jag trött och jag lär vara trött imorgon, vart tog gläjen vägen? Jag var och såg Håkan Hellström när han spelade på Lisebergs stora scen. Marken gungade när alla andra hoppade i hans snabbare låtar, jag stod och visste inte hur jag skulle göra eftersom folk inte kunde stå still och trängdes medans jag frös. Folk som säger till mig: -"flytta på dig" är roligast att inte flytta sig för. Jag gjorde inte det men de trängde sig igenom ändå. Varför måste folk prata när det är konsert? Det finns 22 andra timmar på ett dygn att prata på men det verkar som att alla ska göra det just när någon står på scen och vill spela för några som faktiskt vill höra och som står tyst och lyssnar.
Jonas vann 4 kilo chips på chipshjulet, jag var den som sade till honom att det är billigare att köpa en påse istället för att spela bort pengarna men han vann jättepåsen på sista draget. Jag gillar inte chips så det var kanske mest därför som jag inte ville titta på när han spelade, jag vill ha choklad. Jag fick en jordnötsringspåse av honom (det var Estrella som stod för priserna så det var inte bara chips även om det var ett chipshjul) och det  var faktiskt riktigt gott när jag åt upp ALLT i går. Fast kanske inte lika gott i slutet som på morgonen när jag öppnade påsen. Idag har det regnat hela dagen, hittills men jag ska ändå gå och rösta, inte för att jag egentlgien bryr mig utan mer för att jag kan. Jag är inte ens döpt men ändå med i Svenska kyrkan så jag får väl passapå så länge som de inte inser att jag faktiskt inte tillhör dem. Sen tycker jag det är roligt att rösta, det är lite speciellt. Jag vet inte varför jag känner så men det är ändå något med att komma till en vallokal när folk står utanför och vill ge mig deras lappar och sen när man får gå in i det gröna båset och lägga i lapparna som sen faktiskt egentligen inte påverkar speciellt mycket. Fast våra röster i sverige är mer värda en en röst i USA där det bor 250 miljoner mänskor men har vi egentligen mer makt här?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
adopt your own virtual pet!