Gymet lockar.

Har idag spenderat en timma på Fysiken där jag pratade med en hälsopedagog om vad som skulle passa mig och sådär i träningsväg. Det var ganska trevligt faktiskt även om det kanske inte var mycket ny kunskap så är det alltid trevligt att få bekräftat att de små försök jag har gjort är rätt. Så på tisdag (jo jag väntar tyvärr en hel vecka med att komma igång) ska jag gå på ett steg 1-pass där hon i kassan ska visa mig hur jag ska använda maskinerna och säkert tala om hur de påverkar mig. Det kändes väldigt bra att vara i lokalen och jag jag blev faktiskt sugen på att träna igen. Det bästa är att det är gratis eftersom projektet betalar allt. Till en början är det i två veckor som kortet gäller sen förlänger de det med två månader i taget.
Jag gjorde även ett test som talade om hur mycket kroppen vägde och hur mycket av det som var fett och muskler osv. Det var en maskin som skickade elektrisitet genom kroppen och på något sätt kunde tolka något efter hur elen gick genom kroppen. Jag var inte fet men det känns ändå farligt att ligga nära gränsen på vissa av värdena. Inte så att jag kommer att träna för att bli smal utan mer för att orka mer och få lite muskler så att jag slipper blodsockersvängningar.

I Brunnsparken brann det och när jag stod och väntade på vagnen så drog de av taket och det var väldigt mycket rök som bolmade ut ur huset, ganska häftigt faktiskt. Usch det är väl kanske inte så bra att säga att man gillar sådant men jag tycker sådant är häftigt. Det måste sitta i mina pojkgener, eller vänta nu finns det sådana? Eller är det mina föräldrar som tvingade mig att tänka som en pojk som liten?
Som den könsförädaren jag är så bryr jag mig inte. För mig är det helt ok med rosa tröjor till flickor och blå till pojkar men jag är sjuttiotalist också och vi är väl inte så smarta?

Aftonbladet har äntligen ändrat sina nöjessidor till att kalla dem nöjesliv. Det talar om mer vad det handlar om och det är för jävligt att det inte ska finnas någonstans att läsa om nöje. Jag är intresserad av musik men vill läsa om något annat än att de har knarkat eller att de har bråkat, det är först då det är intressant för AB. GP har väl ganska bra nöjessidor men de täcker väl inte allt som jag skulle vilja men de är fortfarande mil bättre än Aftonbladet. Jag funderar på att sluta köpa tidningen helt (köper den på torsdagar för tv-tidningens skull). Internetupplagan är svårare att undvika eftersom det är så lätt att läsa där när det inte finns några andra roliga sidor på nätet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
adopt your own virtual pet!