En bra promenad.

Det är fantastiskt väder idag. Jag har varit på en höstpromenad som var ritkigt trevlig. Jag tog nian ut till Kungssten där jag inte egentligen gick med något mål men när jag såg en skylt med "hamnstråket" så visste jag att det var rätt väg att gå. Jag gick förbi hus och saker som jag aldrig har sett tidigare, Göteborg är ganska stort egentligen men där kändes det mer som en småstad. Sen gick jag till Stenas tysklandsterminal där jag hoppade på vagnen igen för att åka den sista vägen hem. Jag passade också på att gå in på Bengans och kolla lite på skivor men jag hittade inget jag vill ha, och tur är väl det eftersom jag aldrig skulle ha råd att köpa något. Undra om jag inte skulle ta mig ut lite senare också, det är inte många sådana här dagar kvar innan det blir riktigt kallt och höstigt.

Jag har kanske en praktikplats på gång, det känns väl sådär. Jag har inget intressa alls utav det jag ska göra men det skulle vara jäkligt skönt att komma igång och göra lite saker igen. Det skulle inte vara mer än en eller två dagar i veckan men det är i Kungsbacka och jag vet inte om jag har någon lust att åka ner dit, men jag kan väl kanske inte ställa några krav direkt. Om jag får lust att stanna kvar där senare kan det vara så att de faktiskt kan erbjuda fast jobb men jag vet inte om ett industrijobb passar mig, jag är vill göra något där jag får tänka. Men å andra sidan är det väl kanske bra att tjäna lite pengar som jag kan försöka spara så att jag kan leva på lite mer än det man får låna av staten sen när jag förhoppningsvis börjar att studera. Fast CSN vill säkert ha sina jäkla pengar först och jag kan väl inte säga att jag har någon större lust att betala av skulden dit, men vem har egentligen lust att betala sina skulder?
Som tur är har jag inte lånat en krona från de terminerna man får låna för när det är högskola som gäller så jag kan ha några lugna studieår utan större krav på att jag måste klara allt snabbt eftersom jag redan har lånat för tre år.

Imorgon blir det nog Liseberg och Håkan Hellström med Jonas och John, det ska bli kul att gå på konsert igen det var faktiskt riktigt bra när Soundtrack spelade där senast så det suget jag fick efter mer konserter måste stillas. Jag kan inte tänka på Håkan utan att tänka på Maie , det var längesedan nu. Jag önskar att jag hade varit bättre på att skaffa vänner för då hade jag nog försökt att hålla någon slags kontakt med henne men man kan itne gå runt och gräma sig över mänskor som man inte känner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
adopt your own virtual pet!