Stooor olycka.

Det var en stooor olycka utanför mitt fönster idag. En spårvagn som körde in i en personbil. Massor av brandkår, poliser, ambulanser och olaambulans. Spännande så, men ganska tragiskt. Jag fattar inte att folk inte kan nöja sig med att köra när det är grönt. Och när man ska korsa ett spårvagnsspår så är det väldigt bra att veta att inte någon vagn kommer, de har ganska bra fart just där.

Jag har knappt varit ute i dag, bara i affären. Det har regnat och jag har inte kännt för att gå ut och jag känner att jag nog har gjort rätt i att stanna inne. Har laddat hem lite spel som inte har fungerat något vidare bra. Instruktioner om hur man ska göra med cracken på spanska gör att jag inte får igång cykelmanagerspelet, men det är ok jag ska väl egentligen inte alls kunna spela det.

Jag vill ha en ny dator, en bra dator. De datorerna som jag egentligen inte har råd med är inte alls bra men det är väl så det är när man ska köpa billigt. Jag får fråga farsan om han kan tänka sig att köpa min dator för 10 000 eller nått han vet ju ändå inte så mycket om datorer och denna är ju jättebra.

Jag stör mig på att folk applåderar så mycket på tv. Det är när någon har gett instruktioner i sådana där program där folk ska lära sig något och sen ha veckofinaler, eller när ett inslag i folktoppen har visats. En gång när jag gick på folkhögskola så sa jag till att jag inte ville att de skulle aplådera när jag hade haft min redovisning eftersom jag inte tyckte att det var något märkvärdigt. Jag kommer inte i håg om det respekterades men de tänkte nog mäst att jag var ganska konstig.

Nä nu har jag ont i mina ben så jag tror att jag ska gå och lägga mig. I morgon måste jag upp tidigt för att spela Hattrick. Det är den tredje matchen för säsongen och jag möter en av nykomlingarna. Det ska egentligen vara en enkel match men man vet aldrig säkert. I HT kan allting hända. Jag är vidare till fjärde omgången i cupen, det är mitt bästa resultat hittills. Kanske inte lika trevligt som när jag vann femman förra säsongen (jag lyckades tyvärr inte att kvala upp till fyran sen) men ändå, det är ju roligt att möta lite andra lag i tävlingsmatcher än de i min serie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
adopt your own virtual pet!