Maten är alltid ett problem

Några säger att det inte lönar sig att jobba om man jämför med bidrag. Lösningen är att sänka bidragen för att få folk att jobba. Varför inte höja lönerna istället. Om jag fick det jag får i bidrag i lön så skulle jag inte vilja jobba där. Det är skamligt lite pengar och att då tvingas vända sina kronor några gånger till för att vissa ska få som de vill är bara löjligt. Varför inte höja skatten för de som tjänar massor av pengar med någon procent, det skulle ge ännu mera pengar till statskassan, fast iofs då skulle alla flytta från Sverige och det går inte för sig.

Jag hade långt hår en gång i tiden, jag kan tänka mig att ha det igen. Det finns inte speciellt många bilder på det men här är en:



Jag ser inte allt för glad ut. Min ko som hänger på väggen finns numera på min toalett.

I dag har jag varit hemma hos morsan och ätit mat. Alltid lika skönt att slippa laga mat själv. När jag blir rik ska jag skaffa mig någon som kan laga den godaste och nyttigaste maten till mig. Det får mig också att tänka på att jag måste ta mig till gymmet igen. Jag har blivit jättelat och ju merlat jag blir desto tjockare blir min mage.

Jag är lite lässugen men jag är för lat för det just nu. Jag läser Åsa Larssons senaste bok. Jag brukar inte läsa deckare men ibland faller även jag för frestelsen. Den är faktiskt inte så illa som många andra böcker kan vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
adopt your own virtual pet!