Jag är fattig.

Jag är riktigt jävla snorfattig (då är det illa när det behövs så hemska ord). Jag fattar inte vart pengarna tog vägen. Jag har inte köpt så speciellt mycket alls men ändå har jag bara 87 kronor kvar på mitt konto. Tur att jag har en mor som stack till mig en hundralapp idag då. Nu kommer jag förhoppningsvis kunna överleva tills nästa peng kommer. Det blir inget mer godis på några dagar nu iaf. Morsan har varit i Turkiet så hon hade köpt en t-shirt till mig, en ganska snygg men totalt oäckta disel-tröja. Tur att jag inte är någon märkesmänska för annars vet jag inte om det hade gillats med något falskt?

Idag är det jäkligt varmt och jag svettas, jävla något som ger mig dessa biverkningar. Jag kommer inte att få en rolig sommar om detta fortsätter, det är verkligen jättejobbigt när det är varmt. Jag har aldrig varit känslig för värme förut men de senaste sommrarna har jag inte alls mått bra. Jaja jag ska inte klaga eftersom jag vet att det brukar bli bra till den sista veckan då det är varmt. Det är säkert den jävla Zoloftens fel. Den tar allt saliv och flyttar ut det i kroppen istället :).

Igår tog jag bara nio enheter basinsulin och det var väl kanske inte så  bra. Idag har jag legat ganska högt och jag har tagit måltidsinsulin istället som jag inte alls tog för någon dag sedan. Jag vet inte om det är bra eller dåligt att vara inne i "smekmånaden" för nu kan jag inte lära mig hur detkommer att fungera i framtiden när jag inte har någon egen insulinproduktion alls.
Fast jag ska inte klaga. Jag tror inte de som har diabetes typ 1 mår i närheten så bra som jag i andra länder där de inte har tillgång till den vården vi har här. Jag är glad att jag inte behöver betala en krona för mitt insulin för då hade jag nog fått dö istället eftersom det faktiskt är ganska dyrt.

Det finns otroligt många fördomar om diabetes eller sockersjuka som det hette förut. Min mor är livrädd när jag äter  godis eller något annat som innehåller snabba kolhydrater. Folk säger: det där kan du väl inte äta? Men det fungerar inte så. Sen tror jag nog att jag har mer koll på min sjukdom än de andra som inte har den som tror att de vet vad det är som gäller. Det jag egentligen undviker är dricka med socker i, då återstår det bara vatten eller läsk med sötningsmedel i men det undivker jag helst så det blir mest vatten. Jag undviker också vitt bröd, potatismos, pommes frites, sylt, kornflakes och säkert massor till men bara för att jag inte äter det betyder det inte att jag inte kan äta det. Jag har gjort ett val och det passar mig att inte äta sådant längre. Förut så åt jag kornflakes varje dag i säkert 26 år och nu har jag inte ätit det en gång sen jag blev sjuk. Det är inget jag saknar heller. Jag kan inte förstår hur jag hade både sylt och socker på och sen massor av mjölk över. Jaja varje dag ska man lära sig något nytt säger de. Just nu mår jag faktiskt ganska bra och fast jag har haft lite högt blodsocker idag och i går så har jag nog väldigt bra i medelvärde. Jag skickade in ett HbA1c-prov idag men jag tror inte att det kommer att visa så lågt som de vill att det ska vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
adopt your own virtual pet!