En ganska vanlig dag.

Började redan sju i morse när jag vaknade en halvtimme innan klockan skulle ringa. Jag valde att läsa i min bok istället för att somna om och det kändes helt rätt. Jag gillar verkligen den känslan när jag längtar efter att läsa i en bok och den har jag fått lite nu.

På jobbet var väl allt som vanligt, eller kanske inte då eftersom något aldrig är som vanligt där.
Jag gjorde muffins, pratade, pratade, pratade, pratade, fikade, pratade lite till och sen började jag och min kollega (hahaha vilket ord som är helt fel) göra spel. Det är nog ett vuxendagis mer än en sysselsättning. Jag lärde mig att det heter en muffinet och en muffin, eller nåtgot sådant.

Jag har även fikat med kusin Maria. Vi satt i solen på Linnégatan. Jag åt en jättestor chokladboll och drack vatten, som vanligt, och vi ägnade oss åt att prata. Jag fattar inte varför det inte finns några andra "light-drickor" än cola (max eller light av olika märken). Jag tycker det smakar vedervärdigt med lightcolor och jag skulle hellre vilja ha någon sprite eller 7up som inte smakar så mycket sötningsmedel. Efter någon timma på uteserveringen gick vi till fram-butiken där jag köpte äpplemos utan socker, jag tittade även på jordnötssmör men jag köpte inget eftersom jag inte vet  om jag kan äta det eller ej. Nästa stopp blev på Plantagegatan där vi satte oss och åt glass. Riktigt gott med glass och väldigt skönt att sitta i solen.
Jag har inte tagit något måltidsinsulin under tiden heller men jag låg "bara" på 8,8 förut. Ok det är mer än det ska vara men  det är alls så mycket som det hade varit om jag inte hade varit i smekmånadsfasen. Jag kan inte säga att jag har mått speciellt dåligt av min diabetes snarare tvärtom, men jag är nog ganska ensam om den upplevelsen. Många mänskor som har diabetes verkar må dåligt psykiskt så det är kanske jag har fått lära mig så mycket om den biten för att jag ska klara av att vara sjuk? Om det nu är någon mening med livet dvs?

Efter det att jag kom hem så har jag suttit och spelat Evil Genius som är ett ganska roligt spel. Nu börjar jag tröttna efter två dagars spelande men tiden har gått fort.

Nu ska jag gå och lägga mig, jag är trött och läsesugen så det blir nog några sidor innan jag somnar också. Imorgon ska jag tvätta, det är verkligen lockande att vakna imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
adopt your own virtual pet!