Den blå söndagen.

Jag hade tänkt att gå ut tidigare idag, då blev himmlen mörk och några regndroppar smattrade mot mitt fönsterbläck. Det tog inte lång tid för regnet att försvinna bort och solen tittade fram. Min längtan att gå ut hade försvunnit och jag har stannat inne och kommer stanna inne hela dagen.
Just nu lyssnar jag på The Bear Quartets fantastiskt braiga Moby Dick-skiva. Jag lyssnar på den för sällan, glömmer liksom av att den kan vara så bra. Det är alltid någon låt på BQ:s skivor som jag har svårt för men Moby Dick saknar sådana ögonblick och är stenhård rakt igenom.
Synd att skivan inte bättrar på mitt söndagshumör men man kan inte få allt. Jag önskar verkligen att jag hade varit någon annanstans just nu, trotts hungern. Mitt liv suger som jag har sagt om och om igen nu i några hundra dagar men ändå händer det inget. Varför måste jag göra allting själv? Jag vill bara ligga på min säng och få allt serverat, men aldrig händer det, aldrig. Love Will Come Knocking sjunger världens bästa First Floor Power men de glömmer att tala om att Love aldrig kommer och knackar på min dörr. Inte ens någon semi-love eller någon att hata. Jag är fortfarande helt ensam.

Jag hittade en lite Pollygodiskula i mitt köksskåp, den hade trillat ur påsen senast jag köpte Polly. Jag kunde inte låta bli att äta upp den och genast så är suget där igen. Trotts att jag bara har 20 kr kvar och inga pengar på några dagar så funderar jag på att gå och köpa godis. Fast mest av allt skulle jag nog vilja ha Pizza idag, jag har ingen större lust att laga mat, jag vill inte ens försöka. Det blir nog Spaghetti och köttfärssås idag med. På tisdag ska mor komma hit och äta så då hade jag tänkt mig att göra en kycklinggrytagrej med citronsmak. Den var god senast jag åt den men jag vet inte ens om jag kommer att orka klara laga mat. Jag kommer att vara  hungrig, det är jag alltid nu för tiden. Det är nog för att jag inte äter något som jag blir mätt av.

I morgon ska jag till farbror doktorn för första gången, som jag träffar honom alltså. Jag vet inte vad jag kommer att kunna förvänta mig men det blir säkert lite diabetestjaffs och sen så får jag gå. Jag kommer att få svaret på mitt Hba1c-prov som jag skickade in för någon vecka sedan. Jag tror inte att det kommer att visa några bra värden eftersom jag inte kunde sluta äta godis, men jag kan alltid hoppas. Jag blev plötsligt rädd för komplikationer, trotts att risken inte är så speciellt stor. Jag vill inte bli av med ett ben eller ett öga. Jag gillar både att gå och titta så det är säkert bäst att jag sköter mig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
adopt your own virtual pet!