Nu är det över.

För denna gången så nu väntar den andra halvan av sommaren, den som är varm och jobbig om det inte regnar då som det brukar göra här i Sverige.
Fast jag är glad ändå för jag har min dator och min tv som jag klarar mig gott och väl med.

Har varit på en liten promenad idag, gick bla ut efter vallgraven en liten bit. Göteborg är trevligt när det är sommar. Jag önskar bara att jag hade lite mer att göra.

Kassett-avgiften måste vara bland det mest korkade som har uppfunnits. De som är rika vill både äga och ha kvar kakan, typ. Jag ska alltså behöva betala för att lagra mina egna saker på en skiva, och pengarna går till skivindustrin som de sen delar ut till sina medlemmar. Varför ska de ha pengar för något som jag själv har gjort? Nu ska tydligen även mp3-spelare beläggas med en avgift vilket är helt sjukt. Inte nog med att jag redan har köpt min musik en gång så ska något multinationellt bolag plocka hem mer pengar. De samlingsskivor jag har gjort med musik från cd-skivor jag har gjort, undra om jag kan kräva pengar för dem? Det är ju ändå så att de redan har fått pengarna en gång.
Fast jag ska sluta köpa musik från stora bolagen, mest för att skivorna är så dyra. Konstigt att
Rabid records kan sälja sina skivor för 139 kronor medan typ Warner eller Sony (eller om det numera kanske är samma bolag) måste ta minst 169 kronor för sina. Det är himla tur att både Jenny Wilson och The Knife gör bra musik så att jag kan köpa Rabids skivor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
adopt your own virtual pet!