Problem, problem, problem

Det har blivit modebloggare mot andra tydligen. Någon har kritiserat (med all rätt som jag givetvis tycker) och några blir då lite defensiva och tycker att man kan strunta i dem. För mig på denna blog-sidan så går jag in och kollar på de som är aktuella, eller vad det heter, vilket gör att det är de som har uppdaterat just nu som är aktuella för läsning. Men problemet är då att det egentligen inte finns så många olika bloggar att välja mellan eftersom "modebloggarna" inte kan begränsa sina inlägg. Tydligen ska varje bild ha ett inlägg, en liten text om något ett nytt och vipps så är det två personer som har skrivit hälften av de aktuella inläggen. De som är intressanta försvinner ganska snabbt när ytligheten ska framhävas. Egentligen borde jag inte bry mig, eller det gör jag inte. Men det är alltid trevligt att hitta nya bloggare som faktiskt skriver bra. Det finns några som jag följer så jag har redan något att läsa när jag är inne på sidan, men den listan utökar jag gärna. Jag gillar mångfald något som i denna fria konkurens tydligen helt försvinner. Det finns massor av olika märken att välja mellan men bakom de bolgen så finns det tre-fyra storägare som köper upp allt i sin väg. Egentligen finns det så otroligt mycket som jag inte vill köpa men som ändå är ett måste. Ta Marabous choklad som jag gillar, tyvärr ägs de av Kraft som i sin tur ägs av äckelbolaget Philip Morris som gör Marlbouro-cigaretter. Äsch jag är inte tillräckligt mogen för att skriva om det ännu, jag måste nog lära mig lite till.

Imorgon åker jag till Malmö. X2000 som tur är, orkar inte med något lösigt IC-tåg som iofs bara tar 30 minuter längre tid. Det ska bli skönt att komma i väg. I min lägenhet är det bara varmt och den jävla klockan slutar aldrig att klinga trotts att den går två (2!!!!!!!) timmar efter.

Kommentarer
Postat av: maria

Visst håller jag med dig om dessa modebloggare. Samtidigt så tycker jag att man inte ska begränsa/cencurera bloggar. Ett tips till de som administrerar sidan är att lägga upp kategorier på nåt sätt.

Hoppas Du får det trevligt i Malmö. Jag skall själv dit i Augusti.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
adopt your own virtual pet!