Ikeas.

Idag har jag köpt mig ett nattduksbord, äntligen. Det är något jag har saknat ganska länge men jag har inte hittat något. Jag tror nog att det jag köpte idag har varit där länge men inte passat just då. Nu står den där iaf och jag hoppas på många år tillsammans. Det är faktiskt roligt att snickra lite Ikeagrejor, jag tycker verkligen det. Jag borde faktiskt använda min snickarkunskap lite oftare men det är ganska svårt att göra grejor från början, det passar mig med snickeri light. Annars är väl det stället inte så roligt när man är fattig som jag. Det fanns soffor och fåtöljer som jag kände att de hade passat här hemma men inte till det priset. Min monitära situation tillåter inte att saker kostar mer än typ 300 spänn men det är inte mycket man får för de pengarna nu för tiden. Förutom ett sängbord så köpte jag 4 ganska så stora glas, batterier och Toblerone. När vi skulle plocka ut saken ur hylla 18 fack ett så hade jag lågt blodsocker och var mer än otrevlig eftersom den inte fanns där. Det hela löste sig men blodsockret var lågt tills vi var utanför kassorna och sen kunde jag äta mina små toblerone för att jag inte skulle sjunka något mer.

 I går var jag i Angered med morsan. Vi gick i Vättlefjäll och fikade vid Stentjärn och Surtesjön, riktigt trevligt. Det regnade en kort stund men annars var det väldigt skönt att vara ute i naturen igen, jag saknar verkligen att bo vid en skog som jag kan promenera i. Jag lyckades faktiskt se två små grodbarn på två olika platser. Riktigt intressanta djur det där, jag borde kanske lära mig mer om dem, eller det får bli i nästa liv jag har nog med saker att ta reda på som det är nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
adopt your own virtual pet!