En trött dag.

Jag är trött, trötte, trött men snart får jag sova igen. Det var jättevarmt här tidigare idag men nu när molnen är i vägen har det blivit svalare, men min lägenhet är fortfarande jättevarm. Jag var och hämtade biljetter till Malmö idag. Självklart åker jag med X2000 men får betala lite mer för det också. När jag bodde i Skurup så blev det att jag alltid åkte X2000 hem eftersom sista minuten-biljetterna var lika billiga med det som med IC-tågen. Nu fungerar det inte så längre och jag har blivit över 26 år så tågresandet har blivit för dyrt. Egentligen vill jag läsa min bok men det kommer inte bli av förens jag ska gå och lägga mig, eftersom jag är för lat för att läsa just nu. Jag har även blivit förkyld tror jag, vet inte riktigt eftersom det känns lite alleriigt också men det kan ju vara en korsning. Jag har nog egentligen lust att klaga på massor av saker men jag har blivit så fånigt trevlig på senaste tiden. Eller som morsan sade: -Du har blivit som du var förr. Jag minns inte det, mitt 90-tal är ganska svart och 80-talet var jag för ung för. Mina 340 dagar på 70-talet räknas inte ens.

I SJ-butiken satt min trevliga kusin och delade ut min biljett. Hon är glad och mår bra det tycker jag är bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
adopt your own virtual pet!