Mitt första pass någonsin.

För några veckor sedan fick jag för mig att jag skulle böja träna. Det är något jag har funderat på l änge eftersom min kropp kan vara lite stel, men just nu har jag funderat lite mer. När jag var ute och gick så var det öppethust på ett gym och  jag drogs med i det hela och blev medlem. Nu idag var jag på mitt första spinningpass och jag är inte död. Jag var väldigt nervös i några dagar innan för jag var övertygad om att jag inte skulle leva längre än tills jag trillade av spinningcykeln. Väl där inne och när jag bytt om så försvann nervositeten och jag kände att detta kunde bli riktigt bra. Första gången och jag överlevde, helt otroligt. Jag orkade inte riktigt allt för i sista låten kände jag att det var nog bäst att jag tog det lite lugnare, vilket jag gjorde och det kändes helt ok. Efteråt så hade jag lite spaghettiben och jag var törstig men nu en timma sedan passet slutade så mår jag helt ok igen. Det känns tom som att jag kommer att ta mig dit igen. De säger att det iaf tar tre pass innan det går bra och det sitter hur jag ska göra men tyvärr så  hinner jag nog inte spinna något denna vecka så nästa söndag får bli min andra gång. Vatten har aldrig varit så gott som när jag var klar där inne och gick hemmåt. Nu har jag svettats ut allt tror jag så jag ska hoppa in i duschen och sen kommer jag att vara som en helt ny mänska, en tränad mänska.

På tisdag ska jag börja en matlagningskurs, det ska bli riktigt trevligt. Jag har inte en aning om vilka som ska vara med eller knappt ens vad vi ska göra men det lär ge sig och sen kankse jag kan hitta på några nya maträtter som jag kan äta på vardagarna. Det är oftast då som jag tycker att det är svårt att komma på vad jag ska göra för något. Jag är också väldigt oplanerat så när jag blir hungrig så vill jag ha något snabbt och lätt och tyvärr blir det mackor eller kornflakes för ofta. Jag vet att jag måste äta riktigt mat för annars mår jag inte bra men ändå verkar det inte som att det har fastnat i min lata hjärna.

Melodifestivalen suger, jag har inte sett den men den går inte att undvika, det är hela veckorna i tidningarna och på svt görs det massor av reklam. Sämre musik har knappast tillverkats. Jag vågar ta ställning mot schlagerfestivalen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
adopt your own virtual pet!