Mot alla odds

Jag har inte fått någon praktikplats än, och för en gångs skull så är det inte jag som är problemet. Det är svårt att få tag på helt enkelt. Jag tror nog att det beror på att det snart är jul och alla är ihjälstressade. Jag vill verkligen komma ut nu, orkar inte sitta här jämt längre. Det räcker inte med mina fem timmar i veckan som jag gör något nu. Fast har jag väntat till nu så kommer det inte att bli några fortsatta problem att vänta till efter jul och då ska det verkligen bli av, det måste bli av.

Var i Skåne i helgen! Åkte med farsan ner (och hem) och bodde i hammenhög. På lördagen så var jag inne i Malmö och hälsade på Frida som hade problem med sin dator. Lösningen var ganska enkel men det tog ett tag innan vi löste det, datorn var för gammal. Åt hos falafel n. 1 också som gör görgoda falaflar och i lördags var det inget undantag. Jag skulle tycka att det var trevligt om det fanns ett sådant ställe här i stan (och då när där jag bor och inte ute på Hisingen eller nått) det är både billig och bra mat. Mitt blodsocker var perfekt efter det att jag hade ätit och jag har för mig att det var ganska bra på kvällen ockås trotts att jag åt lite choklad (för säkerhets skull) så att jag inte skulle trilla ihop när jag gick till tåget. Jag förstår inte folk som åker lokaltåg varje dag. De drygt 45 minuterna som det tar mellan Ystad och Malmö är görtråkiga. Det är bara vid Skurup som det händer något för där kan jag kolla om det är någon som jag känner som hoppar på, vilket det inte har varit hittills de gånger som jag har åkt sen farsan skaffade ett hus. Jag ska inte klaga det var trevligt och det var snö och jag fick åka under och på bron som var med i tv när någon tankbil exploderade på den. Underifrån var vägbanan svart och på hemvägen när vi åkte bredvid där det hände så var vägräcket inte som det skulle. Det var mörkt så egentligen såg jag inte så mycket mer .

Läser en David Baldacci-bok just nu. Jag vet att de är skrivna för att vara lättlästa och tilltala alla och så men den är faktiskt ganska spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
adopt your own virtual pet!