Allt är kört

Har gjort bort mig i massor men det är något som jag aldrig kommer att erkänna. Jag har inte gjort det jag ska och nu har jag blivit uppkollad och min coach var väl inte allt för glad efter att ha hyllat min närvaro veckan innan, men jag kan inte träna, det går inte, jag vet inte hur jag ska göra, jag känner mig otroligt töntig. Det är alltså träningen det hänger på. Jag gör allt annat viktigt hit och dit men jag kan inte förmå mig att träna och jag borde berättat det istället för att agera som om allt är som vanligt. Fast nu måste jag MÅSTE börja träna som att jag tycker det är det bästa som finns. Fan ocskå att allt ska komma tillbaks och bita en i röven.

Ska vara på ett antikvariat nästa vecka och egentligen vet jag nog inte vad jag ska göra eftersom det är så litet och det är så få kunder men det är iofs något att göra. Det är en man som har det så jag kommer inte att få träffa några ungdomar i min egen ålder och det är det jag vill och nog behöver. Jag funderar på att gå kvar på at:n bara för att få träffa lite folk. Och jag fick sådan fin komplimang där förra veckan när jag sade att jag inte tålde socker (eftersom jag har diabetes så gjorde jag en omskrivning) och då fick jag höra att jag var så sockersöt ändå så jag behövde inget socker hahahaha. Det kan inte bli bättre än så.

Var hos min diabetessköterska i torsdags och allt såg bra ut. Jag hade ett HBa1C på 5,7% vilket är under värdet som rekomenderas från staten (eller vilka det nu är som försöker bestämma det 6-6,5% är det på iaf) och jag tycker ändå inte att jag har skött mig så där jättebra men det måste väl betyda att jag kan få ner det lite till om jag känner för det? Fick också nya recept och dubbelt så många teststickor som förra gången. Det går åt en hel del när min smekmånadsfas börjar att ta slut ibland sticker sockret i väg till typ 16 en hel helg innan jag förstår att det är dags att höja Lantusen.

AB skrev om Halle Berrys dödssjukdom för någon dagsedan där de stod om hur sjuk hon hade blivit 1989!!!! så det var inga nyheter direkt. De kunde inte ens bemöda sig med att skriva att hon har diabetes typ 1, fast i faktarutan stod det om både typ 1 och 2 men egentligen bryr jag mig väl inte eftersom det finn sså många andra som bråkar om vilken typ man ska vara. Otroligt löjligt men på något sätt så är väl typ 1:or trötta på att bli sammanblandade med (vad folk oftast tror) tjocka, omotionerade mänskor som har dragit på sig en typ 2:a. Fick diabetesblad och tidningen diabetes (någon av dem är för landet och någon av dem är för göteborg med omnejd och egentligen undrar jag varför jag pillar mig i såret men visst det är lite skönt) och där står som vanligt lite råd och rön och hur någon har fått saker och ting amputerade, nice!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
adopt your own virtual pet!