Jag mår bra, eller?

Jag blev jättesjuk för en månad sedan men det har resulterat att jag mår jättebra.Hur går det ihop då? Jag slutar aldrig att förundras över min kropp och hur den beter sig, den verkar göra lite som den själv vill.Jag fick diabetes och började med sprutor och matvanor vilket har gjort att min ångest har dämpats och jag har blivit jättemycket gladare, helt fantastiskt. Jag har nog inte varit så här bra sen jag gick i åttan eller något sådant vilket är läääänge sedan.Det är inte bara jag som tycker det utan andra har sagt det till mig. Det som jag är lite rädd för är att jag ska komma ner till jorden igen och bli allmänt jobbig, fast å andra sidan så klarar jag det ganska bra nu också. Att jag inte kan vara tyst och kanske tänka lite mer när jag ska säga något när det finns någon som jag tycker om som lyssnar. Idag har det hoppat hur många grodor som hellst ur min mun och jag inser att någon kanske tycker att jag är helt dum i huvudet.Diabetes har jag massor kvar att lära om och jag vet inte om det går sådär himmla bra egentligen.Jag äter för mycket godis och andra sötsaker men jag har inte druckit cola sen innan jag blev sjuk, vilket jag är stolt över.Matvanor och mängdinsulin är det sådär med men det är meningen att jag ska prova mig fram för att hitta vad som passar mig. Imorgon tror jag att det blir träning igen. Det var ju träningen som gjorde att jag blev sjuk i första läget eller utlöste det iaf, men denna gången blir det ingen jobbig spinning. Jag funderar på att sätta mig på träningscykeln och köra en halvtimme och sedan öka ju mer jag lär känna mitt blodsocker och träningen. Jag tror inte att det kommer att bli några större problem men det är nog ganska vanligt att man oroar sig efter att ha fått sin diabetes?

Till helgen ska jag åka ner till Skåne och titta på farsans hus som han har köt. Det ska bli roligt att komma tillbaks till Skåne även om det bara är över helgen och jag inte kommer att hinna hälsa på någon. Jag skulle åkt med ner över påskhelgen men jag valde att stanna hemma istället eftersom det kändes som för många dagar att vara borta vilket jag inte alls hade lust med. I mitt rum ska det tydligen finnas en elorgel och det ska bli roligt att prova den. Jag kanske borde ta med mig min gitarr ner så någon kan kompa mig? Det är nog dags att jag tar tag i mitt spelande igen det var trotts allt ganska kul men jag är för lat tror jag eller så vill jag kunna spela jäkligt bra direkt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
adopt your own virtual pet!