Jag kan inte sluta.

Jag vet att jag inte borde men jag kan inte sluta, äta godis. Jag är dödssjuk och tål inte godis, nå det är en väldigt stor överdrift men om jag inte sköter mig så kan det gå illa om några tjugotal år eller så.
Jag har fått tid hos diabetesläkaren och dietisten, det känns jäkligt bra. Just nu är jag inne i en liten matkris. Jag kan inte komma på vad jag ska äta eller hur jag ska kombinera mat eller om jag verkligen måste äta enligt tallriksmodellen varje dag osv. Det är inte alls det lättaste att veta sådant, och böckerna jag har läst tycker jag ger ganska dålig vägledning när det gäller själva ätandet och inte bara vad kroppen vill ha i sig av nyttigheter.

Idag var jag och Jonas och åt på Kaffé hängmattan i Majorna, vi satt ute vilket alltid är trevligt att göra. De har otroligt goda bullar där men smörgåsen som jag åt var inte dålig den heller. Tyvärr var inte rågbullen riktigt så bra som jag hade hoppats den kändes inte alls bra för mitt blodsocker, men god var den ändå. Jag drack även Pepsi Max som inte alls är gott. Jag har druckit mängder av Pepsi cola i mina dagar och Max går inte ens att jämföra, den smakar bara sötningsmedel och äckel typ. Bättre än Cola light är den i och för sig. Sen köpte jag en jättegodispåse som jag har ätit upp under dagen, nu är det dags för mig att skräpa mig, det måste bli så.

Imorgon ska jag försöka träna, jag vill verkligen det eftersom det är så roligt men samtidigt är det något i mig som gör att jag inte alls har någon lust att gå dit. Jag känner mig alltid så töntig där. Alla andra är jättecoola och passar in i den miljön känns det som men som vanligt är det väl ett hjärnspöke?

Mina hemmagjorda gardiner sitter uppe! Jag är jättestolt och förhoppningsvis kommer det någon bild på dem någon gång. Älgar är det på dem.

Kommentarer
Postat av: Mårten

Hej! Jag har haft diabetes i 26 år. Man lär sig. Visst kommer det stunder då man oroar sig för hur det är med njurar och ögon men än så länge så fungerar allt som det ska. Jag sköter mig inte perfekt men man kan inte göra det för vad tjänar det till att ALLTID äta som man ska om man inte har roligt. Då har man ju "tjänat" massa tid men inte gjort något med den.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
adopt your own virtual pet!